Сучасні підходи до діагностики та корекції порушень у дітей раннього віку

26 травня 2022 року, згідно плану роботи Хмельницького ОІППО, науково-методичним центром професійного розвитку педагогічних і керівних працівників установ і закладів дошкільної та загальної середньої освіти (Грицюк Н.Г.) та обласним ресурсним центром підтримки інклюзивної освіти (Мельник С.В.) проведено міжобласний науково-методичний семінар-практикум «Сучасні підходи до діагностики та корекції порушень у дітей раннього віку». 

Метою заходу було надання методичної та практичної допомоги з підвищення професійної майстерності фахівцям (консультантам) ІРЦ, корекційним педагогам спеціальних закладів освіти та закладів загальної середньої освіти з інклюзивним навчанням у роботі з дітьми з особливими освітніми потребами раннього віку; ознайомлення учасників семінару-практикуму з досвідом роботи НРЦ, ІРЦ щодо використання існуючих та впровадження нових форм і методів діагностики та корекції порушень у дітей раннього віку.
У інформаційно-методичному модулі завідувач сектору та спеціальної та інклюзивної освіти Департаменту освіти, науки, молоді та спорту Хмельницької ОДА Марисюк А.А. ознайомила учасників заходу з питанням реалізації державної політики щодо провадження послуг раннього втручання у Хмельницькій області та основними нормативно-правовими документами, які регулюють ці питання.
Директор Хмельницького обласного центру соціальних служб Власюк Т. М. акцентувала увагу на співпраці всіх учасників освітнього процесу та зацікавлених осіб в організації раннього втручання.
Методист НМЦ професійного розвитку педагогічних і керівних працівників установ і закладів дошкільної та загальної середньої освіти Грицюк Н. Г. звернула увагу на необхідність вдосконалення професійної компетентності корекційних педагогів у роботі з дітьми раннього віку, які мають особливі потреби, у створенні передумов їх розвитку і ранньої корекції.
З досвідом роботи команди спеціалістів з організації ранньої реабілітації дітей з особливими освітніми потребами в умовах навчально-реабілітаційного центру поділилися директор Кам’янець-Подільського НРЦ Хмельницької обласної ради Ганушкевич І. Б. та практичний психолог Цигановська О. О.
З досвідом роботи Центру раннього втручання Дніпропетровського обласного методичного ресурсного центру Дніпропетровської обласної ради з актуальними напрямки роботи Центру: проведення індивідуальних та групових занять, індивідуальних та комбінованих консультацій спеціалістів, в тому числі – в дистанційному режимі; просвітницькою діяльністю поділилися керівник Центру раннього втручання Чаговець А. К., практичний психолог Корнієнко Наталія Іванівна, вчитель-дефектолог Лобуренко О. С.
З матеріалами з досвіду роботи: від стимуляції до сенсорної гри, визначення рівня взаємодії дитини з навколишнім середовищем, особливостями діагностики та ігрової взаємодії з дітьми раннього віку ознайомила Сумська Н. В. практикуючий логопед-дефектолог, нейропсихолог, керівник дитячого мовного клубу «LOGOS» м. Маріуполя, директор президії Асоціаціі Практикуючих логопедів України.
Під час семінару-практикуму учасники мали змогу ознайомитись з науковими дослідженнями та поглядами науковців Лабораторії психологічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами Українського науково-методичного центру практичної психології і соціальної роботи НАПН України Обухівською А. Г. та Ілляшенко Т.Д. щодо досягнень та проблем спеціальної та інклюзивної освіти.
Дякуємо усім учасникам семінару за співпрацю та спілкування!