Нова українська школа

Реформування освіти в Україні є складником процесу адаптації освітньої системи до змін, що відбуваються у європейських країнах і пов’язані з визначеннням важливості знань як рушійної сили суспільного добробуту та прогресу. Приведення системи освіти і науки у відповідність до нових соціально-економічних цілей, створення умов для забезпечення громадянам рівного доступу до якісної освіти, упровадження компетентісного підходу до формування змісту діяльності, оргнізації навчального процесу, системи оцінювання й контролю за рівнем навчальних досягнень, удосконалення форм державно-громадського управління освітою є основним завданням сучасної освітньої політики.

Одним з основних завдань освітян є реалізація Концепції Нової української школи, ухваленої колегією МОН України 27 жовтня 2016 року.

28 вересня 2017 року набрав чинності Закон “Про освіту”, який називають Законом нових можливостей, у першу чергу – для учнів та їхніх батьків, учителів і для усієї системи освіти. У лютому 2018 року Кабінет Міністрів затвердив новий Державний стандарт початкової освіти.

Новий Стандарт початкової освіти з 2017/2018 навчального року успішно проходив апробацію у 100 школах по всій Україні. Учасниками пілотного проєкту на Хмельниччині стали 4 заклади освіти:

  • Старокостянтинівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1, директор Ґудзь Н. В.;
  • Хмельницька спеціалізована школа І ступеня №30, директор Мудра І. І.;
  • Кам’янець-Подільський навчально-виховний комплекс №3, директор Токар О. В.;
  • Славутський навчально-виховний комплекс “Спеціалізована школа І-ІІІ ступенів, ліцей “Успіх”, директор Зайонц І. М.

З 2018/2019 навчального року за цим стандартом розпочали навчання першокласники по всій Україні.

Новий Стандарт початкової освіти передбачає зміну підходів учителів до організації освітнього процесу. Тому підготовка вчителя та оновлення освітнього середовища були першочерговими задачами. Впродовж 2018-2019 рр. навчання пройшла значна частина педагогів початкової школи та керівники закладів освіти і їх заступники.

У 2019 році стартував пілот з добровільної сертифікації вчителів, мета якого – виявити та стимулювати вчителів з високим рівнем професійної майстерності, які володіють методиками компетентнісного навчання і новими освітніми технологіями та сприяють їх поширенню.

У 2019 році на зміну процедури атестації шкіл прийшов інституційний аудит (Порядок проведення інституційного аудиту), який має стати інструментом підтримки закладів освіти.

З 18 березня 2020 р. набрав чинності Закон “Про повну загальну середню освіту”.

З 1 вересня 2022 р. реформа НУШ стартує для загальної середньої освіти. Для успішного впровадження дорожньою картою передбачено пілотування проєкту, підготовка учителів, оновлення освітнього середовища.

Основні засади реформи шкільної освіти та орієнтовний графік впровадження реформи викладено в Концепції Нової української школи. (English version).

Розпорядження Кабінету Міністрів України №988-р від 14.12.2016 Про схвалення Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти “Нова українська школа” на період до 2029 року
https://base.kristti.com.ua/?p=1872

Більше матеріалів на сайті НМЦ професійного розвитку керівних та педагогічних працівників установ і ЗДО та ЗЗСО