Інноваційні технології корекції мовлення у дітей з особливими освітніми потребами спеціального закладу освіти

26 травня 2021 року, відповідно плану роботи Хмельницького ОІППО, проведено обласний вебінар для вчителів-логопедів, корекційних педагогів спеціальних шкіл, навчально-реабілітаційних центрів, закладів дошкільної та загальної середньої освіти з інклюзивним навчанням «Інноваційні технології корекції мовлення у дітей з особливими освітніми потребами спеціального закладу освіти».

      Мета вебінару – надати науково-методичну та інформаційно-консультативну підтримку вчителям-логопедам, корекційним педагогам спеціальних, санаторних шкіл, навчально-реабілітаційних центрів, закладів освіти з цілодобовим перебуванням дітей обласної (міської) комунальної власності у підвищенні професійної компетентності через удосконалення традиційних та впровадження інноваційних форм розвитку мовленнєвої комунікації дітей з особливими освітніми потребами.

      У роботі вебінару взяли участь І. К. Гіджеліцький – перший проректор Хмельницького ОІППО, А. А. Марисюк – завідувач сектору спеціальної та інклюзивної освіти Департаменту освіти і науки Хмельницької ОДА, Н. Г. Грицюк – методист НМЦ професійного розвитку педагогічних і керівних кадрів працівників установ і закладів дошкільної та загальної середньої освіти Хмельницького ОІППО, вчителі-логопеди, корекційні педагоги спеціальних шкіл, навчально-реабілітаційних центрів, закладів дошкільної та загальної середньої освіти з інклюзивним навчанням.

     Учасники вебінару ознайомилися із інформаційно-аналітичною інформацією та особливостями організації корекційно-розвиткової роботи вчителями-логопедами, корекційними педагогами в закладах освіти Хмельницької області  (А.А. Марисюк), із сучасним науково-практичним обґрунтуванням та методичним забезпеченням підвищення ефективності корекційної логопедичної роботи з дітьми з особливими освітніми потребами в закладах освіти різного типу (Н. Г. Грицюк).

     У практично-презентаційній частині вебінару було представлено досвід роботи вчителів-логопедів закладів загальної середньої освіти м. Хмельницького за напрямками: використання методики Векслера при логопедичному обстеженні дітей зі складними порушеннями мовлення (Ляук Л.В., вчитель-логопед СЗОШ №30); комплекс підготовчих вправ з розвитку кінестетичних відчуттів, координації рухів органів мовлення, підготовки артикуляційної, голосової та дихальної мускулатури до корекційних занять з дизартрії з дітьми з дитячим церебральним паралічем (Дронь І. А., вчитель-логопед НВО №28); використання нейропсихологічних вправ в корекційній роботі вчителя-логопеда для розвитку міжпівкульної взаємодії та нейродинамічних процесів сприймання, запам’ятовування та засвоєння навчального матеріалу, які впливають на розвиток навичок зв’язного мовлення, читання, письма, слухання, аудіювання (Фоміна О. В., вчитель-логопед НВК №10).

       Велику зацікавленість в учасників заходу викликали презентації досвіду вчителя-логопеда Дитячого будинку Хмельницької обласної ради Шевчук В. В., яка ознайомила присутніх з методиками застосування технологій  сінквейну та сторітеллінгу в роботі з дітьми з особливими освітніми потребами старшого дошкільного та молодшого шкільного віку; вчителя-дефектолога Новоушицької спеціальної школи Хмельницької обласної ради, Кирковської В. І., яка продемонструвала методи використання інноваційних засобів розвитку слухового сприймання та формування вимови у дітей з порушеннями слуху в процесі проведення індивідуальних та групових корекційних занять, та досвід роботи Кшишовської І. В., вчителя-логопеда Солобковецького НРЦ Хмельницької обласної ради, із використання альтернативних і допоміжних засобів комунікації (жестів, міміки, системи символів, піктограм) в процесі оволодіння мовленням дітей з комплексними порушеннями розвитку в умовах навчально-реабілітаційного центру.

      Учасники вебінару відмітили позитивний досвід співпраці вчителів-логопедів спеціальних закладів освіти та закладів загальної середньої освіти у наданні корекційної допомоги дітям зі складними порушеннями мовлення.