23 травня 2023 року відбувся семінар-практикум для вчителів-логопедів, вчителів-дефектологів навчально-реабілітаційних центрів, спеціальних шкіл Хмельницької обласної ради, закладів дошкільної та загальної середньої освіти територіальних громад області з теми «Організація логопедичного супроводу дітей з особливими освітніми потребами в умовах очної та дистанційної форми корекційної роботи».
У процесі роботи учасники семінару обговорили проблемні питання щодо налагодження ефективної міжособистісної взаємодії між учителями-дефектологами та вчителями-логопедами закладів освіти різних типів, які працюють з дітьми з особливими освітніми потребами; основних підходів до вдосконалення змісту, форм і методів надання корекційно-розвиткових послуг дітям з порушеннями мовлення в умовах очної та дистанційної форм роботи.
У семінарі взяло участь понад 100 освітян, які працюють з дітьми з особливими освітніми потребами.
Завідувач сектору інклюзивної та спеціальної освіти Департаменту освіти та науки Хмельницької ОДА Марисюк А. А. обґрунтувала важливість забезпечення корекційно-розвиткової складової для дітей з порушеннями мовлення в закладах освіти з різними формами навчання, співпраці всіх учасників освітнього процесу в умовах очної та дистанційної форми корекційної роботи. Методист НМЦ професійного розвитку педагогічних і керівних працівників установ і закладів дошкільної та загальної середньої освіти Хмельницького ОІППО Грицюк Н. Г. ознайомила учасників семінару з основними засадами педагогічної творчості та педагогічної майстерності у професійній діяльності вчителя-логопеда, вчителя-дефектолога; з проблемами, перспективами та кращими практиками корекційної роботи в умовах сьогодення.
Досвідом роботи поділилися вчителі-логопеди, вчителі-дефектологи спеціальних шкіл, навчально-реабілітаційних центрів Хмельницької обласної ради, закладів дошкільної та загальної середньої освіти територіальних громад області.
Голова методичного об’єднання вчителів-логопедів ЗЗСО м. Хмельницького, вчитель-методист Хмельницького НВК № 28 Дронь І. А. ознайомила з практичними напрацюваннями методичного об’єднання вчителів-логопедів в умовах змішаного навчання. Ткаченко В.І., вчитель-логопед Хмельницької ЗОШ І-ІІІ ст. імені Івана Огієнка, презентувала використання SMART-технологій у корекційній роботі вчителів-логопедів. Учитель-методист Хмельницького ліцею №15 імені Олександра Співачука Кримська О. І. ознайомила з використанням інноваційних технологій, нестандартних методів і прийомів, нових практичних підходів у наданні логопедичної допомоги дітям з порушеннями зору, які перебувають в умовах кризових викликів, спричинених війною.
Досвідом корекційної роботи з дітьми, які мають тяжкі порушення мовлення та порушення опорно-рухового апарату, порушення слуху та інші складні порушення розвитку, поділились корекційні педагоги спеціальних закладів освіти. А саме: Лисай Ж. Г., вчитель-логопед, старший вчитель Ізяславського НРЦ, презентувала логопедичну роботу в умовах навчально-реабілітаційного центру з дітьми, які мають тяжкі порушення мовлення та складні порушення розвитку; Білик О. І., вчитель-дефектолог Новоушицької спеціальної школи, розкрила зміст та ефективність використання інноваційних технологій у процесі проведення занять з корекції тяжких порушень мовлення в умовах спеціальної школи; практичний психолог-методист цієї школи Білогаш Ю. М. акцентувала увагу на спільних напрямах фахівців щодо психокорекції дітей з тяжкими порушеннями мовлення в умовах воєнного стану, висвітлила психологічні особливості дітей та основні напрями їх психолого-педагогічного супроводу.
З досвідом роботи вчителів-логопедів закладів дошкільної освіти ознайомили вчителі-логопеди Кам’янець-Подільського ЗДО №20 «Дзвіночок» Погосян А. Р. та Петренко Н. В., з питань клінічної і психолого-педагогічної диференціації заїкання, яке виникло внаслідок переживання у вигляді тривалих емоційних напружень, гострої, важкої психічної травми, соціальних раптових потрясінь та продемонстрували практичні прийоми і методи корекції заїкання у дітей дошкільного віку, перспективи створення нових нетрадиційних напрямків у подоланні даного порушення.
Вчитель-логопед Хмельницького ЗДО №55 «Намистинка» Москалюк Т. Р. продемонструвала застосування цифрових технологій, включення у практичну логопедичну роботу QR-кодів з інтерактивними вправами, пізнавальними відео, анімаційними презентаціями для корекції мовленнєвих порушень при очній та дистанційній організації освітнього процесу.
Вчитель-логопед Старокостянтинівського ЗДО №7 Мазорук І. В. порушив питання візуалізації корекційних занять з логопедії. Ознайомив з авторськими напрацюваннями з використання методів віртуальної реальності в логопедичній практиці через віртуальні зображення системи методів і прийомів, які забезпечують не лише корекцію звуків, а й ефективне запам’ятовування, збереження і відтворення інформації.