«Громадянин України майбутнього»

28 травня 2025 року Хмельницьким обласним інститутом післядипломної педагогічної освіти імені Анатолія Назаренка спільно з Національною академією Державної прикордонної служби України імені Богдана Хмельницького (кафедра психології, педагогіки та соціально-економічних дисциплін факультету забезпечення оперативно-службової діяльності) та Хмельницьким національним університетом (кафедра соціальної роботи і соціальної педагогіки та кафедра іншомовної освіти і міжкультурної комунікації) було проведено всеукраїнський круглий стіл з міжнародною участю «Громадянин України майбутнього». Використання дистанційних технологій дозволило об’єднати не лише освітян нашої області, науковців та педагогів-практиків, а й представників Львова та Івано-Франківська, Києва, Одеси, Вінниці та дало змогу доєднатися представникам громадських організацій Франції, Сполученого Королівства Великої Британії та Ірландії. You-tube трансляція на каналі ХОІППО дозволить учасникам та усім бажаючим переглядати цей захід пізніше, у зручний час за покликанням

Відкрила засідання Вашеняк Ірина Богданівна, проректор з науково-педагогічної роботи ХОІППО ім. А. Назаренка, кандидат історичних наук, доцент.

Вітальне слово учасникам від Хмельницької обласної військової адміністрації виголосив Пунда Олександр Олегович, директор Департаменту освіти та науки Хмельницької ОДА, доктор юридичних наук, професор

На круглому столі розглядались питання за наступною проблематикою:

  • Фундаментальні цінності особистості українця майбутнього: гідність, свобода, патріотизм, справедливість, чесність, відповідальність, безпека
  • Державна мова, історія, культура як парадигмальні складові української національної ідентичності
  • Формування громадянськості українця через усвідомлення власної ролі в житті суспільства, відповідальне ставлення до своїх дій, прагнення змін, вдосконалення, розвитку держави відповідно до демократичних засад та цінностей
  • Компетентності громадянина, який забезпечить економічний прорив України та зростання її глобального політичного лідерства в світі
  • Роль дошкільної, шкільної, позашкільної та вищої освіти у формуванні особистості громадянина України майбутнього
  • Співпраця громадських організацій та закладів освіти у вихованні лідерських компетентностей сучасної молоді

Модераторами засіданнями були Ратушняк Наталія, старший викладач кафедри теорії та методик суспільно-гуманітарних дисциплін ХОІППО ім. А. Назаренка, аспірант Хмельницького національного університету;

Пулатова Людмила, завідувач кафедри теорії та методик суспільно-гуманітарних дисциплін ХОІППО ім. А. Назаренка, кандидат філологічних наук.

За час засідання спікерами виступили:

Кендзьор Петро, керівник освітніх проєктів асоціації викладачів історії та суспільних дисциплін «Нова доба», доктор педагогічних наук:

Сучасні виклики у системі громадянської освіти дітей та молоді України

Масенко Лариса, провідний науковий співробітник Інституту української мови НАН України, доктор філологічних наук, професор:

Зміни в мовній ситуації України під час повномасштабної російсько-української війни

Москалу Віолета, академічна директорка програми франко-українських студій Університету Лотарингії (м. Мец, Франція), доктор філософії, засновниця громадської організації Global Ukraine. експерт з питань державного управління та міжнародного розвитку, візіонер, меценат:

Глобальна Україна – нові засади українського громадянства та ідентичності глобальних українців як вектор відновлення та євроінтеграції України

Ганаба Світлана, професор кафедри психології, педагогіки та соціально-економічних дисциплін Національної академії Державної прикордонної служби України імені Богдана Хмельницького, доктор філософських наук, професор:

«Розлюднення людини»: руйнівний ефект війни та запити до освіти

Сміх Світлана, старший викладач кафедри педагогіки та психології, методист лабораторії національного виховання Івано-Франківського ОІППО:

Духовний зміст фундаментальних цінностей особистості школяра

Григорович Інна, директорка мережі українських шкіл Пречистої Діви Марії (Ukrainian St Mary’s Trust), голова Спілки українських вчителів у Великій Британії, титулована орденом Британської імперії за вагомий внесок в освіту та підтримку української громади у Великій Британії:

Модель трьох опор: мова, культура і освіта як стратегія підтримки української дитини за кордоном

Безкоровайна Галина, заступник міського голови м. Шепетівки:

Який випускник потрібен сучасній громаді: спільний виклик для школи, вишу та суспільства

Несторишен Ігор, доцент кафедри туризму та готельно-ресторанної справи Хмельницького національного університету, кандидат економічних наук:

Від знань до дій: економічна освіта як інструмент креативної трансформації суспільства

Кенц Галина, методист НМЦ ХОІППО ім. А. Назаренка:

Потенціал шкільної історичної та громадянської освіти для формування національної ідентичності та громадянськості

Щітка Любов, експерт з освіти Національного офісу підтримки Програми Європейського Союзу eTwinning – Україна:

Проєктна діяльність учнів у Програмі ЄС eTwinning як інструмент формування громадянської компетентності

Дрогобицький Ігор, викладач Івано-Франківського ОІППО, кандидат історичних наук, магістр богослів’я (KUL)

Колесник Андрій, магістр історії (НАУКМА), старшопластун, голова ВП МО «Пласт-НСОУ» в м. Хмельницький та у Хмельницькій області («Хмельницька округа»), заступник директора по роботі з молоддю, утвердженню української національної та громадянської ідентичності КУ «Молодіжний центр» (м. Хмельницький):

Курінна таборова традиція Пласту-НСОУ як один із чинників формування особистісної та громадянської позиції молоді

Клімкіна Наталія, старший викладач кафедри психології та інклюзивної освіти, методик природничо-математичних дисциплін ХОІППО ім. А. Назаренка, кандидат педагогічних наук:

Відповідальність за свої дії як основа свідомого буття сучасного українця

Гриньова Марія, старший викладач кафедри філософії освіти КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради», доктор філософії з галузі знань 01 «Освіта/Педагогіка»:

Погляд учнівської молоді на повоєнне відновлення України

Білявець Ірина, директор Кузьминського ліцею Щиборівської сільської ради:

Ключова роль педагога у формуванні особистості громадянина України майбутнього

Клочко Алла, учитель історії Нетішинської гімназії «Ерудит», вчитель-методист:

Виховання активного свідомого громадянина на основі демократичних цінностей – необхідна умова відбудови та розвитку України

Програму заходу можна переглянути за покликанням

Всі узагальнені матеріали заходу (програма, збірник статей, сертифікати учасників) буде розміщено за покликанням