Інклюзивне навчання в закладах професійної (професійно-технічної) освіти  

19 травня 2025 року обласним ресурсним центром підтримки інклюзивної освіти Хмельницького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені Анатолія Назаренка спільно з Департаментом освіти та науки Хмельницької обласної державної адміністрації проведено практичний семінар для керівників закладів професійної (професійно-технічної) освіти та завідувачів центрів кар’єри в закладах професійно-технічної освіти на тему: «Реалізація інклюзивного навчання для осіб з особливими освітніми потребами в умовах закладу професійної (професійно-технічної) освіти». У заході взяло участь понад 50 осіб.  

Відкрив захід директор Департаменту освіти та науки Хмельницької обласної державної адміністрації Олександр Пунда, проінформувавши про актуальність впровадження інклюзивної освіти в закладах професійної (професійно-технічної) освіти.

Завідувач обласного ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти Ганна Синявська проінформувала про алгоритм створення інклюзивного освітнього середовища в умовах закладу професійної (професійно-технічної) освіти.

Щодо здійснення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку особи в умовах інклюзивно-ресурсного центру розповіла директор Хмельницького ІРЦ №1 Ольга Рибак.

Формування та реалізацію індивідуальної програми розвитку особи з особливими освітніми потребами детально представила методист обласного ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти Інна Дяков.

Особливості інклюзивного навчання у закладах професійної (професійно-технічної) освіти висвітлила методист НМЦ ПТО ПК у Хмельницькій області Наталія Сиско. 

Практичним досвідом впровадження інклюзивного навчання поділився Хмельницький професійний ліцей в особі заступника директора Наталії Шевчук.

Підвели підсумки роботи семінару завідувач сектору спеціальної та інклюзивної освіти Департаменту освіти та науки Хмельницької обласної державної адміністрації Алла Марисюк та  проректор ХОІППО ім. А. Назаренка Антоніна Харчук. Учасники семінару мали можливість обговорити актуальні питання щодо створення умов для інклюзивного навчання осіб з ООП в умовах закладу професійної (професійно-технічної) освіти та спланувати подальшу діяльність та співпрацю.