19 лютого засідання обласної управлінської студії було приурочено питанню використанню зовнішніх даних для покращення управління якістю в закладах загальної середньої освіти. Захід проведено ХОІППО ім. А. Назаренка та управлінням Державної служби якості освіти у Хмельницькій області.
Учасники зустрічі – начальники, спеціалісти відділів/управлінь освіти, директори шкіл, заступники, директори і консультанти центрів професійного розвитку педагогічних працівників – обговорили важливість зовнішніх даних у процесі управління.
Якість освіти є основою для успішного розвитку суспільства. Навіть в умовах війни важливо говорити про якість освіти, оскільки вона визначає рівень підготовки учнів до життя, їхню здатність вирішувати складні завдання, критично мислити та адаптуватися до змін. Для керівників закладів освіти якість є ключовим орієнтиром у діяльності, а використання зовнішніх даних може стати потужним інструментом для її підвищення.
Які ж зовнішніх дані можна використовувати для підвищення якості освітньої діяльності в ЗЗСО?
- Результатів інституційних аудитів.
- Аналіз освітніх досліджень і моніторингів (PISA, TIMSS, національні дослідження).
- Робота з даними ЗНО/НМТ, ДПА та інших оцінювань.
- Використання рейтингів і незалежних оцінок якості освіти, соціально-економічні та демографічні показники, результати опитувань, відгуки громадськості та ЗМІ про заклад освіти тощо.
Начальник відділу позапланового контролю закладів освіти та взаємодії з органами місцевого самоврядування управління Державної служби якості освіти у Хмельницькій області Т.В. ДУПЛЯК окреслила виклики та можливості інституційного аудиту для розвитку освітніх установ, акцентуючи увагу на інституційному аудиті як механізмі оцінювання якості освітньої діяльності, викликах, з якими стикаються заклади освіти під час аудиту, використанні результатів аудиту для покращення освітніх і управлінських процесів у ЗЗСО.
Завідувач НМЦ професійного розвитку педагогічних та керівних працівників установ і закладів дошкільної та загальної середньої освіти ХОІППО ім. А. Назаренка О. КОШКА розкрила роль аналітики зовнішніх даних у процесах ухвалення рішень. Увагу зосереджено на питаннях:
– які зовнішні джерела даних можуть бути корисними для шкіл?
– як аналізувати дані та використовувати їх у стратегічному управлінні?
– як адаптувати результати зовнішніх досліджень до потреб конкретного закладу освіти?
Ключовий висновок зустрічі: для забезпечення якості освіти необхідно формувати культуру аналітичного підходу до управління та активно використовувати як внутрішні так і зовнішні джерела інформації.
Дякуємо колегам за інтерес до проблеми, управлінню Державної служби якості освіти у Хмельницькій області – за співпрацю.