20 серпня 2024 року на базі Хмельницького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені Анатолія Назаренка відбувся науково-методичний семінар з питань реалізації основних напрямків виховної роботи з урахуванням воєнного часу. Це методичне зібрання організовано в онлайн форматі для заступників директорів з виховної, навчально-виховної роботи закладів загальної середньої освіти та консультантів з виховної роботи у територіальних громадах і стало продовженням розмови, розпочатої 16 серпня 2024 року з педагогами-організаторами, класними керівниками, керівниками методичних об’єднань цієї категорії.
На семінарі акцентовано на основних напрямках виховної роботи з урахуванням умов воєнного часу, на завданнях виховної роботи закладів загальної середньої освіти по формуванню життєвих компетентностей здобувачів освіти, актуальних і практичних методичних порадах для консультантів з виховної роботи, заступників директорів з виховної, навчально-виховної роботи ЗЗСО та керівників методичних об’єднань заступників директорів.
Відкриваючи захід, завідувач науково-методичного центру виховної роботи, позашкільної освіти та моніторингових досліджень Григорій Гончарук зосередив увагу на необхідності реалізації основних напрямків виховної роботи в умовах воєнного часу.
Організація виховної роботи в умовах війни потребує іншого змісту та підходів . Основним цільовим напрямком має бути забезпечення безпекової складової здоров’я особистості, її фізичного, психічного і духовного благополуччя. На цьому наголосила методист центру Надія Орловська.
Прикладні питання щодо підвищення безпеки освітнього середовища висвітлила Наталя Щур, директор гімназії № 6 Шепетівської міської ради, учасниця зустрічі в Міністерстві внутрішніх справ України, де це питання було ключовим.
Учасникам методичного зібрання наголошено на необхідності переосмислення й перезавантаження змістового наповнення виховної системи в закладі освіти в контексті життя сучасних дітей, на необхідності організації виховного процесу наскрізним і найважливіше – створення, удосконалення системи/моделі виховної роботи із залученням всіх учасників освітнього процесу.
У підсумках семінару прозвучали конкретні пропозиції щодо планування актуальних питань методичної допомоги, обміну досвідом роботи з питань збереження української ідентичності, національно-патріотичного виховання.