Управління у сфері інклюзивної освіти

ХОІППО ім. А. Назаренка 8-9 травня 2024 р. проведено семінар-практикум для директорів та заступників директорів закладів загальної середньої освіти з проблеми «Управління у сфері інклюзивної освіти».

Організатори семінару – обласний ресурсний центр інклюзивної освіти Інституту (завідувачка Г. Синявська) та НМЦ професійного розвитку керівних та педагогічних працівників установ і закладів дошкільної та загальної середньої освіти (завідувачка О. Кошка). 

Семінар проходив у змішаному форматі: 8 травня – асинхронна робота учасників (опрацювання теки документів), 9 травня – онлайн-зустріч. Завершився захід видачею сертифікатів з підвищення кваліфікації (12 академічних годин).

Роботу семінару-практикуму розпочала проректор Інституту Антоніна Харчук. З питанням «Система управління інклюзивною освітою» виступила завідувачка науково методичного центру професійного розвитку керівних та педагогічних працівників установ і закладів дошкільної та загальної середньої освіти Інституту Оксана Кошка

Завідувач обласного ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти Інституту Ганна Синявська виокремила основні нормативно-правові документи щодо організації інклюзивного навчання та звернула увагу на важливі управлінські моменти керівника закладу загальної середньої освіти. 

Про формування та реалізацію індивідуальної програми розвитку дитини з особливими освітніми потребами розповіла методист ОРЦ Інна Дяков.

Питання «Інклюзивна компетентність педагога в закладі освіти» розкрила методист ОРЦ Ольга Білецька

На взаємодії вчителя та асистента вчителя в інклюзивному просторі та особливостях створення сприятливого освітнього середовища зосередила увагу методист ОРЦ Ірина Кручик .

У практичному модулі своїм досвідом роботи щодо співпраці інклюзивно-ресурсного центру та закладу освіти поділились директор Чемеровецького інклюзивно-ресурсного центру Світлана Пушкаренко та заступник директора Чемеровецького ліцею №1 Лілія Скопецька.

Учасники семінару мали можливість долучитись до обговорення актуальних питань у контексті реалізації визначених завдань у системі управлінської діяльності.