25-26 жовтня відбувся ІХ Міжнародний конгрес зі спеціальної педагогіки і психології «Освіта осіб з особливими потребами в умовах миру і війни». Захід організовано Інститутом спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України у форматі офлайн/онлайн.
Відкрив Конгрес президент НАПН України Василь Кремень. У частині пленарного засідання взяли участь народний депутат України ІХ скликання, заступник Голови Комітету Верховної Ради України з питань гуманітарної та інформаційної політики, голова Тимчасової слідчої комісії Верховної Ради України з питань розслідування випадків порушення прав дітей, член Постійної делегації ВРУ у Парламентській асамблеї Ради Європи Павло Сушко, освітній омбудсмен України Сергій Горбачов, інші поважні особи, які акцентували увагу на актуальних проблемах осіб з особливими освітніми потребами. До дискусії долучились науковці, фахівці в галузі спеціальної, інклюзивної освіти з України, Польщі, Канади, Словаччини, Литви, США.
В роботі Конгресу піднімались питання освіти дітей з особливими потребами в умовах воєнного часу, визначення нових законодавчо-правових орієнтирів, впровадження інноваційних освітніх технологій в освітній процес з особливими дітьми в умовах кризових ситуацій. В рамках Конгресу відбулась робота секцій, мастер-класів, тренінгів, семінарів, круглого столу науковців Інституту спеціальної педагогіки імені Миколи Ярмаченка НАПН України, вчених Академії, освітян-практиків.
У засіданні круглого столу «Шляхи підвищення фахової компетентності практичних психологів в освітній діяльності дітей з особливими потребами», який відбувся в рамках Конгресу, взяла участь методист НМЦ професійного розвитку педагогічних і керівних працівників установ і закладів дошкільної та загальної середньої освіти Хмельницького ОІППО імені Анатолія Назаренка Грицюк Н. Г. з питанням «Комунікативна компетентність практичного психолога у роботі з дітьми зі складними порушеннями розвитку», в якому акцентувала увагу на співпраці фахівців з практичної психології та корекційної педагогіки щодо забезпечення професійної компетентності практичних психологів у освітній діяльності з дітьми, які мають складні порушеннями розвитку, ознайомила з досвідом роботи Хмельницького ОІППО імені Анатолія Назаренка з даного питання.
Учасники заходу відмітили високий рівень організації та актуальність поставлених проблем, а також висловили думку, що такий діалог є чудовою можливістю поділитись своїми думками та ідеями, обмінятися досвідом, що відкриває нові можливості розвитку, пошуку механізмів, розширення організації освітнього процесу в умовах воєнного часу.