STEM-освіта: шляхи реалізації у ЗЗСО

Впровадження STEM-освіти у шкільну практику набирає все більшого розвитку. Але для того, щоб успішно впроваджувати STEM-освіту, потрібно розуміти як її загальні принципи, так і управлінські аспекти, які стоять за цим процесом.

З метою підвищенню професійного та методичного рівня керівних та педагогічних працівників щодо розуміння основних положень STEM-освіти та моделювання шляхів її впровадження у практику роботи ЗЗСО 3 травня 2023 р. ХОІППО проведено засідання управлінської майстерні з проблеми «STEM-освіта: шляхи реалізації у ЗЗСО». До заходу долучились представники закладів освіти – учасників інноваційного всеукраїнського проєкту «Організаційні та науково-методичні умови створення STEM-центрів».

Модератор заходу – завідувач НМЦ професійного розвитку керівних та педагогічних працівників установ і закладів дошкільної та загальної середньої освіти О. Кошка, спікери – проректор інституту І. Вашеняк; методист НМЦ, регіональний координатор STEM Н. Павич. Практику Кам’янець-Подільського ліцею № 15 «STEM-освіта: нестандартні рішення в стандартних умовах» представлено командою у складі директора ліцею О. Чижевської, заступника директора з навчальної роботи С. Залевської, педагога-організатора Н. Стецюк, учителів Т. Бондар та Т. Толстюк.

До активного обговорення долучились представники Шепетівської ЗОШ №1.

Акронім STEM вживається для позначення популярного напряму в освіті, що охоплює природничі науки (Science), технології (Technology), технічну творчість (Engineering) та математику (Mathematics). Проте сьогодні у світі не має єдиного розуміння цього поняття. Кожна країна визначає його самостійно. Загальним розумінням у світі є те, що:

– така система освіти навчає дитину жити у реальному швидкоплинному світі, який постійно змінюється;

– STEM-освіта має починатися з раннього дошкільного віку та продовжуватися в студентські роки;

– увага гендерному підходу: потрібні програми STEM-освіти для дівчаток;

– STEM-освіта має будуватися на патріотизмі і любові до своєї країни;

  займатися наукою має бути цікаво, доступно і радісно.

Спікери акцентували увагу на управлінських аспектах впровадження STEM, окреслили вимоги до середовища, продемонстрували можливості шкільної практики по створенню STEM-проєктів.

Дякуємо за інтерес до даного питання і бажаємо успішних ідей!