Використання засобів альтернативної комунікації у формуванні життєвих і комунікативних компетентностей

27 квітня 2022 року, згідно плану роботи ХОІППО, науково-методичним центром професійного розвитку керівних та педагогічних працівників установ і закладів дошкільної та загальної середньої освіти та обласним ресурсним центром підтримки інклюзивної освіти ХОІППО проведено міжобласний семінар-практикум «Використання засобів альтернативної комунікації у формуванні життєвих і комунікативних компетентностей у дітей з розладами аутистичного спектра, порушеннями інтелектуального розвитку помірного і тяжкого ступенів та осіб, потерпілих внаслідок воєнних дій». У семінарі взяли участь заступники директорів з корекційної роботи, вчителі-дефектологи, вчителі-логопеди спеціальних шкіл, навчально-реабілітаційних центрів, спеціальних класів закладів загальної середньої освіти, фахівці (консультанти) інклюзивно-ресурсних центрів Хмельницької області, ІРЦ №2 м. Житомира, ІРЦ Терешківської сільської ради Полтавського району Полтавської області, вчителі-дефектологи Дніпропетровського обласного методичного ресурсного центру Дніпропетровської обласної ради, дитячого мовного клубу «LOGOS» м. Маріуполя.
Мета заходу: підвищення професійної майстерності вчителів-дефектологів, вчителів-логопедів різних типів закладів освіти, які працюють з дітьми з особливими освітніми потребами; ознайомлення з досвідом роботи НРЦ, ІРЦ щодо удосконалення існуючих та впровадження нових форм і методів використання альтернативної та додаткової комунікації.
Учасники семінару-практикуму ознайомились з питаннями:
альтернативна комунікація як засіб розвитку мовленнєвої діяльності дітей з особливими освітніми потребами (Мельник С. В, завідувач Хмельницьким ОРЦ підтримки інклюзивної освіти); методичні основи формування невербальної комунікації у дітей з ООП (Грицюк Н. Г., методист НМЦ професійного розвитку педагогічних і керівних працівників установ і закладів дошкільної та загальної середньої освіти ХОІППО; шляхи та методи ефективної реалізації змістовного компоненту курсу «Альтернативна комунікація» для дітей з порушеннями інтелектуального розвитку та порушеннями аутистичного спектра (Чуба О. М., вчитель-дефектолог Кам’янець-Подільського НРЦ Хмельницької обласної ради); жестова мова в рамках вербально-поведінкового підходу(Сумська Н. В., практикуючий логопед-дефектолог, нейропсихолог, засновник та керівник дитячого мовного клубу «LOGOS» м. Маріуполь, директор президії Асоціації Практикуючих логопедів України); альтернативна та допоміжна комунікація для дітей з порушенням інтелектуального розвитку помірного та тяжкого ступенів. Асистивні технології (Котлінська І. М., фахівець, вчитель-логопед, Скочеляс Ю. І, фахівець, вчитель-дефектолог ІРЦ Городоцької міської ради); практичне застосування засобів альтернативної комунікації вчителя-логопеда в роботі з дітьми з розладами аутистичного спектру (Медвідь Л. О., фахівець, вчитель-логопед ІРЦ Теофіпольської селищної ради).
Дякуємо за активну співпрацю всім учасникам семінару! Надіємось, що отримані знання стануть корисними у вашій професійній діяльності!