Підтримка творчого потенціалу дитини в умовах Нової української школи

03.02.2022 року на базі Інституту проведено онлайн засідання круглого столу голів методичних об’єднань вчителів початкової освіти «Підтримка творчого потенціалу дитини в умовах Нової української школи».

Організовано та проведено круглий стіл методистами початкової освіти Галас А.В., Кулик О.О. Було презентовано та обговорено ряд питань: розвиток творчості в закладі освіти – середовищі класу, ситуація успіху на уроках; особливості та форми роботи з обдарованими учнями; формування дивергентного способу мислення як основи творчого; пошуково-дослідницька діяльність; методи проєктування та моделювання; діяльнісне навчання молодших школярів-питання.

Психолого-педагогічні умови творчого розвитку школярів, особистісні характеристики обдарованих дітей та готовність вчителів до роботи з ними висвітлила  методист обласного НМЦ психологічної служби Ніколова Вікторія Вікторівна.

Методисти НМЦ професійного розвитку керівних та педагогічних працівників установ і закладів дошкільної та загальної середньої освіти Хмельницького ОІППО презентували учасникам засідання круглого столу матеріали щодо використання та поширення в практиці нових, ефективних методів освітньої діяльності, зокрема:

Павич Ніна Миколаївна – щодо завдань STEM освіти у початковій школі, актуальності STEM проєктів. Методист  продемонструвала зразки виготовлення 3-Д моделей, які можна використовувати під час вивчення  інтегрованого курсу ЯДС;

Махмутова Анжела Євгенівна зосередила увагу на особливостях образотворчої та музичної діяльності молодших школярів, значенні предметів освітньої галузі «Мистецтво» щодо творчого розвитку дітей;

Теоретико-методичні засади розвитку творчого потенціалу обдарованих дітей презентувала Кулик Оксана Олександрівна;

Галас Антоніна Вікторівна розкрила методи та прийоми навчально-творчої діяльності учнів початкових класів нової української школи.

Досвідом розвитку та підтримки творчого потенціалу учнів НУШ поділились педагоги області:

Крошко Алла Володимирівна,  вчителька початкових класів Нетішинської ЗОШ І-ІІІ ст.№4 щодо  засобів навчання на уроках математики, як стартапу підвищення групової творчої активності учнів;

Колісник Світлана Степанівна, вчителька початкових класів Старокостянтинівської  ЗОШ І-ІІІ ступенів №7 щодо ігрової діяльності, роботи в групах, інтерактивного навчання;

Арсенюк Алла Іванівна, вчителька початкових класів Плужненського ліцею ім. Бортника Р.Й. щодо  створення ситуації успіху на уроках;

Іванишина Валентина Петрівна, вчителька початкових класів Меджибізького ліцею щодо застосування технології ТРВЗ (теорія розв’язування винахідницьких задач)  як засобу  творчої активності учнів;

Наталія Володимирівна Гаванюк, вчителька початкових класів Городоцької ЗОШ Iст. Щодо застосування  кейс технології як навчального методу  для  розвитку комунікативних та творчих здібностей дітей;

Березна Світлана Вікторівна, вчителька початкових класів Ізяславського НВК №2  щодо форм роботи з обдарованими дітьми;

Скемська Алла Володимирівна, вчителька початкових класів Слобідко-Красилівської ЗОШ щодо створення умов для розвитку творчих здібностей учнів в умовах дистанційного навчання;

Каракула Інна Миколаївна, вчителька початкових класів Деражнянського ліцею №3 щодо діяльнісного навчання як розвитку творчого потенціалу;

Товстюк Ірина Володимирівна, вчителька початкових класів Нетішинської ЗОШ І-ІІІ ст. №2 щодо виявлення обдарованих дітей, сфер обдарованості;

Лисак Ірина Радиславівна, вчителька початкових класів  Ізяславського НВК №6 щодо розвитку творчого мислення  учнів, які навчаються за  педагогічною технологією “Росток”.

Кращі зразки педагогічного досвіду поширено на сайті за покликанням – https://cutt.ly/3OICpsx