Cемінар – практикум для дефектологів інклюзивно-ресурсних центрів

17 грудня 2020 року Хмельницьким обласним інститутом післядипломної педагогічної освіти, обласним ресурсним центром підтримки інклюзивної освіти спільно з Департаментом освіти і науки був проведений сертифікований онлайн семінар – практикум для дефектологів інклюзивно-ресурсних центрів. Учасниками семінару-практикуму обговорювалось питання розвитку комунікативних компетентностей як передумови успішної адаптації дітей з особливими освітніми потребами до самостійного життя.

Марисюк А.А., завідувач сектору спеціальної та інклюзивної освіти Департаменту освіти і науки облдержадміністрації, звернула увагу на важливість мовної соціалізації дітей з особливостями психофізичного розвитку в умовах інформаційного суспільства. У виступі завідувача обласного ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти, Мельник Світлани Володимирівни, зауважено про особливості роботи вчителя-логопеда та вчителя-дефектолога з дітьми з особливими освітніми потребами.

Цінним, і без сумніву практично важливим, був виступ директора та фахівців КУ «Інклюзивно-ресурсного центру» Городоцької міської ради. Бендюжко Валентина Михайлівна, директор ІРЦ, представляючи роботу закладу наголосила на особливостях комунікативної діяльності у дітей з ООП. Власним досвідом у формуванні комунікативних навичок у різних категорій дітей з ООП поділилась вчитель-дефектологСкочеляс Юлія Ігорівна. Ігрову діяльність як засіб формування соціально-комунікативної компетентності дитини з ООП розглянула у своєму виступі Котлінська Ірина Миколаївна, вчитель-логопед Городоцького ІРЦ.

Зважаючи на дистанційну форму практичного семінару учасники отримали необхідні для роботи з дітьми з особливими потребами інформацію та рекомендації, переглянули відеоматеріали занять дефектолога та логопеда з дітьми: фрагмент діалогової гри з дитиною аутистом , елементи занять на запуск мовлення немовленнєвих дітей, вправи з використанням методики Гленна Домана.

Хмельницький обласний ресурсний центр підтримки інклюзивної освіти