Хмельницьким обласним навчально-методичним центром психологічної служби Хмельницького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені Анатолія Назаренка 30 жовтня 2025 року проведено семінар-практикум «Саногенне мислення як інструмент збереження емоційного балансу педагога». Захід зібрав відповідальних за психологічну службу в територіальних громадах.
Модератором зустрічі виступила Жанна СТРАШНЮК, завідувачка ХОНМЦ психологічної служби, яка наголосила на актуальності висвітленої тематики, важливості оволодіння саногенним мисленням, формуванні умінь і навичок емоційної та поведінкової саморегуляції.
Під час семінару Оксана ШЕВЧИШЕНА, кандидат психологічних наук, старший викладач кафедри психології та інклюзивної освіти, методик природничо-математичних дисциплін і технологій, презентувала тему «Оволодіння педагогом саногенним типом мислення як запорука збереження психічного здоров’я».
Тематика виступу передбачала аналіз сутності саногенного і патогенного мислення особистості та їх вплив на психічне здоров’я педагога, зокрема на виконання ним професійних обов’язків. Запропонована модель психологічного супроводу формування позитивного мислення вчителя як запоруки його психічного здоров’я та рекомендації щодо зняття емоційної напруги стали дієвими інструментами задля скерування мисленнєвої стратегії в конструктивне русло.
Неоніла БЕРЕЗОВСЬКА, практичний психолог-методист ЗДО №10 «Михайлик» міста Шепетівки, запропонувала учасникам семінару досвід роботи з питання «Саногенне мислення як технологія збереження емоційного балансу педагога». Неоніла Анатоліївна зосередила увагу присутніх на важливості і необхідності підтримки дітей педагогами, психологічний спокій яких та гідний приклад гармонійної, доброзичливої поведінки справляють значний вплив на позитивний розвиток дитини. Саме саногенне мислення сприяє оптимізації освітнього процесу, створює можливості для подолання ситуацій напруги і стресу, сприяє гармонізації ментального здоров’я педагога.
Учасники семінару-практикуму отримали чудову нагоду пропрацювати основні теоретичні підходи та практичні кейси для розвитку саногенного мислення як інструменту досягнення емоційної стабільності.
