28 жовтня 2025 року Хмельницьким обласним інститутом післядипломної педагогічної освіти імені Анатолія Назаренка (методистка Анжела Махмутова) на базі Хмельницької обласної бібліотеки для молоді (завідувачка відділу мистецтв Таїсія Гринькова) був проведений семінар-практикум «Інсценізація та театралізація як засіб формування творчої особистості» для вчителів предметів мистецької та мовно-літературної освітньої галузі, керівників театральних гуртків/студій/факультативів, логопедів, викладачів міжгалузевого курсу «Драматургія і театр» закладів освіти.
Анжела Махмутова, методистка Інституту, нагадала про життєві ролі кожної людини, значення театралізації для формування важливих звичок, що допомагають підготувати дитину до життя; види сучасної театральної діяльності; визначила місце та роль інсценізації та театралізації на уроках мистецької та мовно-літературної галузей.
«Я виховую засобами театрального мистецтва, роблю щеплення гуманності, моральності та етики», – розповів Анатолій Тітов, режисер-постановник, викладач театрального відділення Хмельницької школи мистецтв, керівник зразкового дитячого театру-студії «Чарівна скринька». Він поділився секретами підбору репертуару для роботи гуртка, мотивував учасників семінару до застосування прийомів інсценізації в освітньому процесі на прикладах дієвих вправ на розігрів м’язів горла, концентрації уваги та пам’яті, керування емоціями та відпрацювання сценічних дій.
Валентина Мазур, вчитель-логопед КЗЗСО «Початкова школа №2 Хмельницької міської ради», розкрила присутнім корекційно-розвивальний потенціал театралізованої діяльності у формуванні мовлення дітей. Теоретичний матеріал закріпила вправами на збагачення словникового запасу, розвиток навичок вимови складних звуків, тембральне та висотне звучання слів та фраз.
Таїсія Гринькова, завідувачка відділом мистецтв Хмельницької обласної бібліотеки для молоді, продемонструвала учасникам можливість застосування власних мовно-літературних здібностей для створення творчих п’єс та сценаріїв на основі сучасних підліткових книг.
Проведений практикум збагатив вміння використовувати театралізацію та інсценізацію на уроках мистецької та літературної освітніх галузей, в роботі гуртків, під час проведення заходів, додав до педагогічного багажу цікаві практичні вправи з професійного досвіду колег.








