Хмельницьким обласним інститутом післядипломної педагогічної освіти імені Анатолія Назаренка 17 червня 2025 року проведено сертифікований семінар-практикум для фахівців (консультантів) вчителів-логопедів та вчителів-дефектологів інклюзивно-ресурсних центрів: «Система роботи фахівців (консультантів) ІРЦ з активізації мовлення дітей з особливими освітніми потребами. Корекційний маршрут: від теорії до практики».
Метою проведення практичного семінару було вироблення системного та кваліфікованого підходу до роботи з дітьми з особливими освітніми потребами, побудова оптимального навчального маршруту для дитини з особливими освітніми потребами у відповідності до її реальних можливостей, виходячи з особливостей розвитку та освітніх потреб, а також визначення конкретних навчальних цілей, стратегій і підходів для створення індивідуальної траєкторії.
Відкрила роботу семінару та звернулась з вітальним словом до учасників проректор з науково-методичної роботи Хмельницького ОІППО ім. А. Назаренка Антоніна Харчук.
Теоретичний блок семінару розпочала Ганна Синявська, завідувач обласного ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти, яка висвітлила у своєму виступі роль фахівця інклюзивно-ресурсного центру у психолого-педагогічному супроводі дитини з особливими освітніми потребами під час здобуття освіти.
З питанням «Система роботи фахівців (консультантів) ІРЦ з активізації мовлення дітей з ООП. Корекційний маршрут: від теорії до практики» виступила Інна Дяков, методист обласного ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти.
Практичний блок семінару був представлений виступами фахівців (консультантів) інклюзивно-ресурсних центрів.
Фахівці (консультанти) КУ «Інклюзивно–ресурсний центр» Славутської міської ради Оксана Шекерук, Наталія Хоменко вказали на значенні імітації як першого діалогу дитини зі світом.
ІРЦ Городоцької міської ради Ірина Котлінська представила досвід з розвитку розуміння мовлення та слухового сприймання немовленнєвих дітей іграми та вправами.
Фахівець (консультант) Хмельницького інклюзивно-ресурсного центру № 1 Наталія Броварська розповіла про розвиток візуального сприймання та його значення у формуванні мовлення.
Наприкінці роботи семінару фахівці (консультанти) ІРЦ мали можливість здійснити рефлексію, а також спільно обговорити та створити чек-лист щодо роботи фахівця (консультанта) логопеда інклюзивно-ресурсного центру.