Сучасні підручники: як зробити уроки в початковій школі цікавими та ефективними.

Створення сучасних підручників для початкової школи – першочергове завдання реформування загальної середньої освіти.

Сучасний підручник повинен стати дієвим освітнім інструментом у підвищенні якості й продуктивності освітнього процесу й задовольняти потреби в освітніх послугах здобувачів освіти.

26 лютого обласним інститутом післядипломної педагогічної освіти імені Анатолія Назаренка (методист Антоніна Вікторівна Галас) проведено вебінар для вчителів початкових класів ЗЗСО.

Запрошеними спікерами вебінару були автори, співавтори підручників для початкової школи.

Оксана Вікторівна Вашуленко, науковий співробітник відділу початкової освіти імені О.Я. Савченко Національної академії педагогічних наук України, авторка програм, підручників та посібників з української мови та читання для початкової школи, охарактеризувала дидактико-методичне забезпечення навчання української мови та читання, обґрунтувала наукові підходи до визначення шляхів і засобів реалізації компетентнісного підходу в процесі навчання; розкрила структуру і зміст підручників на рівні змісту, методів, форм організації навчальної діяльності, презентувала «Електронні додатки як ресурси осучаснення і збагачення методичного апарату підручників з української мови та читання для початкової школи».

Людмила Михайлівна Ряба, методист бренду «Формула», видавництва «Лінгвіст» представила адаптоване ліцензійне видання від міжнародного видавництва Vector Math&Science (MM Educational Group) та українського бренду Formula, створеного видавництвом «Лінгвіст», яке відповідає типовій освітній програмі, розробленій під керівництвом Шияна Р. Б. для 1–2 класів.

Над розробкою навчального посібника працювала міжнародна команда авторів, зокрема й українських, під псевдонімом Джон Ендрю Біос.

В підручниках передбачено різні види проєктної діяльності, що передбачають інтеграцію шкільних предметів та сприяють розширенню кругозору й формуванню в учнів та учениць цілісної картини світу. В основі методики лежать педагогічні технології “5Е” та “Щоденні 3”. Орієнтація на потреби учнів реалізується через відповідність віковим особливостям учнів.

Світлана Володимирівна Голосна, редакторка навчальної літератури, співавторка «Математики» (автори Михайло Богданович, Антоніна Назаренко, Світлана Голосна), ознайомила з структурою реалізації діяльнісного підходу в модернізованому підручнику.

Учасники вебінару отримали практичні поради щодо «створення ситуації успіху» на уроках математики, ознайомились з прикладами моделювання життєвих ситуацій, практико орієнтованими завданнями.

Дякуємо усім учасникам за активність, включеність та розуміння актуальності проблеми.