Повідомляємо, що відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 06.08.2019 № 1077 «Про проведення Всеукраїнських учнівських олімпіад і турнірів з навчальних предметів у 2019/2020 навчальному році» з 01 по 05 квітня 2020 року на базі Сумської гімназії № 1 (в. о. директора Семенцова Наталія Олександрівна) відбудеться фінальний етап XVI Всеукраїнського турніру юних журналістів. Командні інтелектуальні змагання будуть проведені згідно з вимогами Положення про Всеукраїнські учнівські олімпіади, турніри, конкурси з навчальних предметів, конкурси-захисти науково-дослідницьких робіт, олімпіади зі спеціальних дисциплін та конкурси фахової майстерності», затвердженого наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 22 вересня 2011 року № 1099, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17 листопада 2011 року за № 1318/20056. Завдання, що пропонуються для першого (міжшкільного) та фінального етапів змагань, подано в додатку. Отримати інформацію щодо умов проведення турніру та подати заявки на участь у фінальному етапі змагань можна за тел. (044) 248-18-13, Кучер Вікторія Василівна, методист ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти», або в м. Суми за тел. (095) 401-81-61, Семенцова Наталія Олександрівна, в. о. директора Сумської гімназії № 1; (050) 596-35-83, Симоненко Лариса Іванівна, заступник директора з навчально-виховної роботи Сумської гімназії № 1, електронна адреса: gimnazia1sumy@gmail.com.
==ЗАПИТАННЯ ХVI ВСЕУКРАЇНСЬКОГО ТУРНІРУ ЮНИХ ЖУРНАЛІСТІВ==
- Турнірові юних журналістів виповнюється 16 років. Створіть
концепцію ювілейного друкованого видання під умовною назвою
«Енциклопедія ТЮЖ». Зробіть його презентацію. - Політичне ток-шоу в Україні: свобода слова чи інструмент
пропаганди позиції власників телеканалів? - Замовні матеріали: плюси та мінуси їх появи у ЗМІ з точки зору
законодавства, журналістських стандартів і професійної етики. - Останнім часом все більше видань відмовляються від
друкованих версій і перетворюються на винятково електронні ЗМІ.
Спрогнозуйте плюси і мінуси цього процесу. - Ви отримали редакційне завдання підготувати актуальне
інтерв’ю до Євро-2020 (чемпіонат Європи з футболу, в якому візьме
участь збірна України). Кого ви оберете героєм інтерв’ю і які 5 запитань
поставите? - Інфографіка у журналістиці. Наведіть приклади вдалого і
невдалого використання цього способу подачі інформації у газетах чи
журналах, у телеефірі, в Інтернет-виданнях. - Підготуйте тематичний випуск своєї шкільної газети та надайте
її журі, прокоментуйте вибір теми, композицію та дизайн номера,
доцільність розміщених публікацій. - Наведіть приклад Інтернет-видання, яке особливо цікаве вашій
команді. Поясніть причини успіху цього медіа серед його цільової
аудиторії. Що б ви змінили, якби могли впливати на політику видання? - Вам надали можливість попрацювати за експериментом
«журналіст змінює професію». Яку професію (роль) ви оберете собі для
«прикриття», щоб написати топовий матеріал? Чим ви будете керуватися
і що враховуватимете при виборі професії? Для якого виду ЗМІ і в якому
жанрі напишете матеріал? - Інформаційна журналістика має чіткі правила подання
матеріалів. Які з них ви знаєте? Чи завжди мас-медіа дотримуються
таких правил? Наведіть приклади з місцевих видань. - Роль соціальних мереж у підготовці журналістських
розслідувань. Доведіть на прикладі. - Зробіть порівняльну характеристику контенту спеціалізованих
Інтернет-видань про телебачення: «Детектор-медіа», «Телекритика» та
Protv.ua. Яке з них ви вважаєте найбільш корисним для журналістів? - Реконструкція подій у телевізійній документалістиці:
доцільність чи недоцільність використання? Прокоментуйте фрагмент з
реконструкцією подій в довільно обраному телевізійному
документальному фільмі. - Зробіть фоторепортаж зі шкільного життя за обраною вами
темою. Продемонструйте знімки та обгрунтуйте їх доцільність, якість,
відповідність жанру. - Youtube як нове медіа. Запишіть і продемонструйте блог, який
буде цікавим шкільній аудиторії. - Дорогою на турнір юних журналістів зникла київська команда
«Цицерони». Вона виїхала з Києва, але до Сум не прибула. Визначтеся
із джерелами інформації, проведіть розслідування і зробіть
імпровізований репортаж.