Резильєнтність як особистісний ресурс здобувача освіти в умовах війни

18.10.2023 року Хмельницьким обласним навчально-методичним центром психологічної служби Хмельницького ОІППО імені Анатолія Назаренка в онлайн-режимі організовано і проведено семінар-практикум для відповідальних за психологічну службу в територіальних громадах «Резильєнтність як особистісний ресурс здобувача освіти в умовах війни».

Базове відчуття безпеки українців порушила війна і для його відновлення потрібен копіткий і грамотний соціально-психологічний супровід. Саме зараз освітяни мають зважати, що, окрім передачі і засвоєння академічних знань, виникла гостра потреба присутності дорослого, який Згуртовує, Супроводжує та Убезпечує.

Семінар-практикум висвітлив проблему резильєнтності як здатності відновлюватися навіть в умовах найскладніших життєвих обставин.

Методист Хмельницького обласного навчально-методичного центру психологічної служби Діана Пивовар зосередила увагу присутніх на історичних аспектах та різноманітних підходах до феномену «резильєнтність», формуванні навичок життєстійкості у здобувачів освіти.

Психолог благодійного фонду «Рокада» Ірина Гнєзділова розкрила питання травмочутливої педагогіки, поділилась досвідом щодо надання першої психологічної допомоги, вправами на самодопомогу та стабілізацію тих, хто поруч.

На резильєнтному  підході щодо психологічної підтримки педагога в умовах війни зупинилась психолог Славутського центру професійного розвитку педагогічних працівників Тетяна Нечипорук. Фахівці мали змогу познайомитись з техніками психоемоційної саморегуляції, збереження ресурсності в складних стресогенних умовах.

Жанна Страшнюк, завідувачка Хмельницького обласного навчально-методичного центру психологічної служби, сконцентрувала увагу фахівців на особливостях створення підтримуючого безпечного середовища в закладах освіти та формуванні в дітей навичок резильєнтності.

Відповідальні за психологічну службу в територіальних громадах отримали корисну інформацію щодо організації якісної психосоціальної підтримки учасників освітнього процесу, відпрацювали ефективні практики самодопомоги й підвищення особистісних ресурсів.

Матеріали семінару-практикуму оприлюднено на сайті Хмельницького обласного навчально-методичного центру психологічної служби для загального доступу.