Відбувся обласний семінар «Науково-методичний супровід реалізації реформи Нової української школи та Державних стандартів освіти дітей з особливими освітніми потребами»

Відповідно до плану роботи Хмельницького ОІППО відбувся обласний семінар «Науково-методичний супровід реалізації реформи Нової української школи та Державних стандартів освіти дітей з особливими освітніми потребами».

Мета заходу – вдосконалення професійної компетентності керівників спеціальних шкіл, навчально-реабілітаційних центрів, ІРЦ з питань впровадження в освітній процес основних положень Нової української школи та  Державних стандартів освіти дітей з особливими освітніми потребами; надання інформаційно-ресурсної та науково-методичної підтримки керівникам закладів спеціальної освіти та ІРЦ у формуванні їх діяльності  у воєнний час; обґрунтування основних акцентів інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами в закладі освіти; обговорення питань щодо удосконалення існуючих та впровадження нових форм і методів розвитку управлінської компетентності керівних кадрів закладів спеціальної освіти та ІРЦ шляхом активізації творчої спрямованості, визначення перспектив роботи педагогічного колективу з розвитку професійних та фахових компетентностей.

У роботі взяли участь директори, заступники директорів з навчальної, навчально-виховної роботи спеціальних шкіл, навчально-реабілітаційних центрів, директори інклюзивно-ресурсних центрів.

Завідувач сектору спеціальної та інклюзивної освіти Департаменту освіти і науки Хмельницької ОДА Марисюк А. А., ознайомила учасників семінару з основними напрямками реалізації державної політики впровадження  положень Нової української школи та  Державних стандартів освіти дітей з особливими освітніми потребами; Мельник С. В., завідувач ОРЦ підтримки інклюзивної освіти Хмельницького ОІППО., обґрунтувала основні акценти організації інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами в закладах освіти; методисти НМЦ професійного розвитку педагогічних і керівних працівників установ і закладів дошкільної та загальної середньої освіти Хмельницького ОІППО Каліночкіна Ю.М. та  Грицюк Н.Г надали рекомендації щодо освітньої діяльності команди закладу у воєнний час та побудови освітньої траєкторії  шляхом формування ключових компетентностей і наскрізних вмінь у відповідності до положень Нової української школи та Державних стандартів освіти дітей з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої та спеціальної освіти.

У практично-презентаційній частині вебінару директор Солобковецького НРЦ Гаман А.М. презентувала досвід організації освітнього процесу з дітьми з інтелектуальними порушеннями помірного та тяжкого ступенів та зі складними порушеннями розвитку в умовах Нової української школи; директор Кам’янець-Подільської спеціальної школи Мельник В. І. поділився досвідом і результатами проведення науково дослідної-експериментальної роботи в спеціальній школі для дітей з порушеннями зору.

Учасниками семінару обговорено актуальні напрямки спільної діяльності спеціальних шкіл, навчально-реабілітаційних центрів та інклюзивно-ресурсних центрів в організації та проведенні освітньої діяльності дітей з особливими освітніми потребами.