«Формування мовленнєво-комунікативних компетентностей у дітей з тяжкими порушеннями мовлення в умовах спеціального закладу освіти»

17 червня 2020 року, відповідно плану роботи Хмельницького ОІППО науково-методичним центром дошкільної, початкової та спеціальної освіти проведено обласний вебінар для вчителів-логопедів, корекційних педагогів спеціальних шкіл, навчально-реабілітаційних центрів, закладів дошкільної та загальної середньої освіти з інклюзивним навчанням «Формування мовленнєво-комунікативних компетентностей у дітей з тяжкими порушеннями мовлення в умовах спеціального закладу освіти».

      Мета семінару – поглибити та збагатити професійні знання вчителів-логопедів, вчителів-дефектологів (олігофренопедагогів) з формування мовленнєво-комунікативних компетентностей у дітей з тяжкими порушеннями мовлення та презентація сучасних форм і методів проведення логопедичних і корекційно-розвиткових занять в умовах спеціальних закладів освіти. 

      У роботі вебінару взяли участь перший проректор Хмельницького ОІППО  О. Ф. Попик, завідувач сектору спеціальної та інклюзивної освіти Департаменту освіти і науки Хмельницької ОДА А. А. Марисюк, доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри корекційної педагогіки та інклюзивної освіти Кам’янець-Подільського національного університету ім. Івана Огієнка С. П. Миронова, методист НМЦ дошкільної, початкової та спеціальної освіти ХОІППО Н. Г. Грицюк.

     Учасники вебінару ознайомилися із організацією корекційно-розвиткової допомоги дітям з особливими освітніми потребами в закладах освіти Хмельницької області, програмно-методичним забезпеченням роботи вчителів-логопедів, сучасним науково-практичним обґрунтуванням розвитку навичок спілкування дітей з інтелектуальними порушеннями.

     У практично-презентаційній частині вебінару було представлено досвід створення оптимального комунікативно-мовленнєвого середовища в умовах Солобковецького НРЦ (директор НРЦ А. М. Гаман, заступник директора з навчальної роботи О. М. Посвістак). Презентовано досвід вчителів-логопедів Ю. С. Пелюх, І. В. Кшишовської, вчителя початкових класів Н. В. Геровської з надання системної корекційно-розвиткової допомоги дітям з мовленнєвими, інтелектуальними порушеннями, розвитку мовленнєвої комунікаційної компетенції здобувачів освіти з інтелектуальними порушеннями та аутизмом  в умовах реалізації Концепції Нової української школи у спеціальному закладі освіти.

    Під час вебінару, значну увагу було приділено впровадженню сучасних форм і методів розвитку мовлення дітей з РАС. Систему корекційної роботи з дітьми, які мають тяжкі аутичні прояви в умовах спеціального закладу освіти презентувала вчитель-логопед спеціальної школи № 32 м. Хмельницького П. Х. Каражбей.      Голова методичного об’єднання вчителів-логопедів м. Хмельницького, вчитель-логопед НВО №28  І. А. Дронь відмітила позитивний досвід співпраці спеціальних закладів освіти та  закладів дошкільної і загальної середньої освіти з інклюзивним навчанням дітей з особливими освітніми потребами, особливо в наданні корекційних послуг.