На Хмельниччині завершено PISA-2025

Хмельниччина успішно завершила проведення основного етапу міжнародного порівняльного дослідження якості освіти PISA-2025 (Programme for International Student Assessment)! 

В циклі PISA 2025 року серед трьох ключових галузей (читання, математика та природничо-наукові дисципліни) основною була природничо-наукова. На додачу до ключових галузей було включено оцінювання з інноваційних і додаткових галузей, зокрема, навчання в цифровому світі (Learning in the Digital World, LDW) та оцінювання з іноземної мови (Foreign Language Assessment, FLA), а саме англійської.

У циклі PISA-2025 в Україні дослідження відбувалось загалом у 17 регіонах, де безпекова ситуація давала змогу провести оцінювання в приміщеннях закладів освіти, і тривало з 17 березня по 04 травня

До вибірки дослідження від Хмельницької області було включено 455 учнів та студентів 14 закладів загальної середньої та вищої освіти (для порівняння – у PISA-2022 учасниками від області були 266 учнів та студентів 8 закладів освіти). 

Основний етап дослідження, незважаючи на умови воєнного стану, тривоги, які лунали упродовж цього часу, періодичні замінування закладів освіти, в яких проходило тестування, та інші проблемні ситуації, в нашій області було проведено у повному обсязі. Хмельниччина не підвела та свої зобов’язання виконала! Жоден із закладів освіти від участі не відмовився!

Велика подяка всім причетним: керівникам закладів освіти, відповідальним за пункти тестування, старшим інструкторам та адміністраторам комп’ютерного оцінювання, а найголовніше – 15-річним підліткам, учням та студентам, які прийшли на тестування та в надзвичайних умовах працювали над матеріалами: толерантні та тактовні, дисципліновані та відповідальні. Саме від них та їхніх батьків ми отримали максимальний рівень розуміння ситуації, підтримки та відваги. Всі продемонстрували максимальний рівень організації, відповідальності та злагодженої роботи.

Україна бере участь в дослідженні PISA уже втретє (вперше ми стали учасниками цього дослідження у 2018 році), і другий раз поспіль – в умовах повномасштабної війни! 

Героїчна країна, героїчні учителі, учні та їх батьки! Україна в черговий раз продемонструвала світовій спільноті, що їй під силу будь-які завдання! 

Важливість PISA для кожної країни визначається рядом аспектів. Зокрема, отримання об’єктивної інформації про готовність молодих громадян до повноцінного життя в сучасному суспільстві відповідно до міжнародних стандартів; розуміння чинників, які впливають на ефективність освіти в країні; можливість приймати рішення та формувати національну освітню політику на основі реальних даних про стан вітчизняної системи освіти. 

Участь України в PISA є критично важливою, адже інформація, отримана за підсумками кожного циклу, дає об’єктивне бачення стану нашої освітньої системи у порівнянні з іншими країнами та економіками, та тенденції змін, що спостерігаються від циклу до циклу. Особливого значення ці дані набули у зв’язку з тими випробуваннями, з якими стикнулася наша країна спочатку через пандемію COVID-19, а пізніше – через повномасштабне вторгнення. Під час війни участь України в дослідженні PISA набуває особливої важливості, оскільки дає можливість простежити рівень освітніх втрат українського учнівства як у середині країни, порівняно з попередніми етами, так і на рівні інших країн та намітити шляхи їх подолання. Надалі ця інформація стане підґрунтям для прийняття виважених і ефективних політичних рішень у сфері загальної середньої освіти.