22.01.2025 року Хмельницьким обласним інститутом післядипломної педагогічної освіти імені Анатолія Назаренка організовано та проведено спільне засідання Творчої майстерні вчителів початкових класів – «молодих спеціалістів» та Школи вищої педагогічної майстерності керівників методичних об’єднань, творчих груп учителів початкових класів «Сучасний урок в початковій школі».
Галас Антоніна Вікторівна, методист НМЦ Інституту, зосередила увагу на організації роботи з подолання освітніх втрат із застосуванням діагностувальних методик їх виявлення; підвищення результатів навчання учнів 1-4 класів засобами компетентнісно орієнтованого навчання на засадах індивідуального й диференційованого підходів; окреслила можливі форми роботи для розвитку наскрізних умінь молодших школярів.
Добрянська Майя Володимирівна, вчителька початкових класів Віньковецького ліцею, презентувала посібник «Інструменти подолання навчальних втрат на уроках інформатики в початковій школі», у якому зібрано:
- дослідження навчальних втрат: причини та взаємозв’язок між втратами та розривами;
- дизайн уроку як ефективний інструмент подолання навчальних втрат;
- цифрові ресурси для компенсації освітніх втрат;
- опорні карти знань;
- аналітичні завдання для вчителів та помічні цифрові інструменти.
Макарук Світлана Анатоліївна, вчителька початкових класів ліцею №1 імені Героя України Миколи Дзявульського Шепетівської міської ради, презентувала навчально-методичний посібник творчої групи вчителів початкових класів «Освітні втрати на рівні початкової освіти», спрямований на реалізацію мети математичної освітньої галузі відповідно до Державного стандарту початкової освіти, «Типової освітньої програми для 1–2 класів закладів загальної середньої освіти», розробленої під керівництвом О. Я. Савченко, та оновлених підручників. Навчальний матеріал посібника сформовано у цікавій для учнів формі: «Навчання з коробки».
«Навчання з коробки» – це набір карток із завданнями, що побудовані за таким алгоритмом: правило з вивченої теми, тренувальні вправи, завдання для самоперевірки та самостійного виконання вправ, а також графічні знаки у вигляді «смайликів» для самооцінки діяльності учня. Виконання таких завдань можливе як під час уроків з учителем, так і під час самостійної роботи вдома або з батьками.
Вдячність спікерам за цікаву інформацію та надані матеріали.
З презентаційними матеріалами можна ознайомитись в Classroom Школа вищої педагогічної майстерності (код класу sjgom4v).