У фокусі уваги – діти з ООП в ЗДО

14 листопада 2024 року Хмельницьким обласним інститутом післядипломної педагогічної освіти імені Анатолія Назаренка в онлайн-режимі було проведено сертифікований семінар-практикум для фахівців (консультантів) інклюзивно-ресурсних центрів (вчителів-логопедів, вчителів-дефектологів), вчителів-логопедів, вчителів-дефектологів закладів дошкільної освіти: «Комплексний підхід до роботи з дітьми з особливими освітніми потребами в закладах дошкільної освіти». 

Роботу семінару відкрила Ганна Синявська, завідувач обласного ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти ХОІППО ім. А. Назаренка, яка висвітлила питання комплексного підходу до роботи з дітьми з особливим освітніми потребами в закладах дошкільної освіти. 

Нінель Грицюк, методист НМЦ професійного розвитку керівних і педагогічних працівників закладів дошкільної та загальної середньої освіти ХОІППО ім. А. Назаренка, акцентувала увагу на проблемі вдосконалення професійних компетентностей вчителів-логопедів, вчителів-дефектологів закладів дошкільної освіти щодо удосконалення змісту, форм і методів діагностики та надання корекційно-розвиткових послуг дітям з функціональними (мовленнєвими) труднощами. 

Інна Дяков, методист обласного ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти, розповіла про комплексне обстеження дітей з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивно-ресурсного центру та визначення особливих освітніх потреб.

Медичний аспект проведення обстеження дітей з функціональними труднощами висвітлила Наталія Соломончик, дитячий лікар-невролог медичного центру Марія Kids.

Оксана Пономаренко, вчитель-логопед центру розвитку дитини поділилась практичним досвідом роботи з актуалізації мовлення дітей з особливими освітніми потребами.

Ольга Фігель, вчитель-логопед ЗДО № 34 «Тополька» Хмельницької міської ради розповіла про роботу вчителя-логопеда в онлайн форматі.

Досвідом роботи ЗДО № 8 «Калинонька» Старокостянтинівської міської територіальної громади щодо психолого-педагогічного супроводу батьків з особливими освітніми потребами в закладі дошкільної освіти поділились директор закладу Лариса Нижник та команда фахівців: Людмила Романюк, вихователь-методист, Зоя Кривогорінцева, вчитель-логопед та Наталія Сидорук, практичний психолог. 

Наприкінці роботи семінару учасники обговорили актуальні питання щодо діяльності вчителя-логопеда та вчителя-дефектолога у контексті реалізації визначених завдань.