Сучасні технології навчання та формування життєвих компетентностей осіб з ООП

19 грудня 2023 року відбувся обласний семінар «Сучасні технології навчання та формування життєвих компетентностей осіб з особливими освітніми потребами». У роботі семінару взяли участь вчителі-дефектологи, вихователі навчально-реабілітаційних центрів, спеціальних шкіл, закладів загальної середньої освіти, які працюють з особами з особливими освітніми потребами.

Мета заходу – актуалізувати проблему розвитку професійних компетентностей вчителів-дефектологів, вихователів спеціальних шкіл, НРЦ у контексті Нової української школи; ознайомити педагогів з досвідом роботи закладів освіти щодо реалізації сучасних технологій навчання та формування життєвих компетентностей осіб з ООП в умовах воєнного стану.

Відкрила роботу семінару Кошка О. А., завідувачка НМЦ Хмельницького ОІППО ім. А. Назаренка, яка ознайомила учасників заходу з основними напрямами реалізації державної політики щодо впровадження положень Нової української школи та Державних стандартів освіти, акцентувала увагу на формуванні життєвих компетентностей дітей з ООП.

Із сучасними підходами до використання педагогічних технологій у контексті НУШ ознайомила методист Інституту Грицюк Н. Г.

У ході семінару виступали фахівці, які мають практичний досвід роботи з дітьми, які мають освітні труднощі та потребують особливої підтримки. Так, Пашевська О. В., заступник директора з виховної роботи Хмельницької спеціальної школи №32 Хмельницької міської ради, презентувала досвід роботи закладу з формування життєвих компетентностей засобами виховного впливу на дітей з інтелектуальними порушеннями, підготовки їх до дорослого життя, максимальної адаптації в соціумі в умовах війни.

Посвістак О. М., учитель-дефектолог Солобковецького НРЦ Хмельницької обласної ради, поділилась досвідом роботи щодо планування освітньої діяльності закладу, впровадження компетентнісного підходу  до формування змісту освітніх галузей, інтегрованих курсів, навчальних предметів для дітей зі складними та інтелектуальними порушеннями помірного і важкого ступенів у відповідності до Типових освітніх програм НУШ.

Новіцька Л. Ф., учитель початкових класів Новоушицької спеціальної школи Хмельницької обласної ради, детально ознайомила зі змістом та ефективним практичним використанням інноваційних технологій у процесі проведення навчальних занять з учнями початкових класів з тяжкими порушеннями мовлення.

Донець А. В., вчитель-дефектолог Кам’янець-Подільського НРЦ Хмельницької обласної ради поділилась досвідом роботи з організації навчальної діяльності з особами, які мають комплексні порушеннями розвитку та порушення спектру аутизму, шляхом адаптації форм і методів роботи, які сприяють подоланню специфічних порушень та позитивно впливають на процес опанування навчальної програми у відповідності до виклики сучасної освіти.

Фоміна О. В., вчитель-логопед Хмельницького ліцею №10 Хмельницької міської ради, продемонструвала застосування елементів нейропсихологічної корекції розвитку дітей з ООП в освітньому процесі, які сприяють розвитку особистості дитини, роблять навчання більш ефективним, цікавим, допомагають зміцнити здоров’я, оптимізувати основні психічні процеси, підвищити розумову працездатність, розвинути мовлення, поліпшити психоемоційний стан.

Учасники семінару відзначили, що проведення таких заходів сприяє підвищенню фахової компетентності педагогів щодо використання сучасних технологій НУШ в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами. Дякуємо за активну участь у семінарі. Бажаємо усім подальших успіхів у роботі та мирного неба!