Інноваційна діяльність закладів позашкільної освіти в умовах воєнного стану.

Інноваційна діяльність закладів позашкільної освіти в умовах воєнного часу та післявоєнної відбудови стала темою активного обговорення на вебінарі заступників директорів, методистів, керівників методичних об’єднань закладів позашкільної освіти та відповідальних за дану ділянку роботи в територіальних громадах, який відбувся 22 червня 2023 року. 

Метою вебінару було акцентувати увагу учасників на необхідності здійснення своєї інноваційної діяльності з урахуванням воєнного стану, реформування освіти та презентувати практичний досвід. На цьому наголосив завідувач НМЦ виховної роботи, позашкільної освіти та моніторингових досліджень Гончарук Г.М., розпочинаючи науково-методичний захід.

Учасники вебінару мали можливість поповнити свої теоретичні знання. Білошицький С.В., професор кафедри менеджменту та освітніх технологій, доктор політичних наук презентував актуальний проект «Усна історія як педагогічна технологія воєнного і післявоєнного періоду». Він зумів зацікавити слухачів та отримав підтримку на подальшу реалізацію проекту.

Про організацію освітнього процесу в закладах позашкільної освіти з урахуванням сучасних викликів розповіла Н.М. Орловська, методист науково-методичного центру виховної роботи, позашкільної освіти та моніторингових досліджень.

Презентований досвід педагогів щодо інновацій в діяльності закладів позашкільної освіти в період воєнного часу охопив наступні напрями:

  • експериментальна перевірка продуктивності й можливості застосування інновацій, розроблених у ході експерименту (Борковська О.В., Звонарьова С.М., директор та заступник директора Будинку творчості дітей Нетішинської міської ради);
  • розвиток творчої особистості педагога ,вихованця-головне завдання інноваційної діяльності (Гринь І.В., методист Будинку творчості школяра Старосинявської селищної ради);
  • проєктна технологія – ефективна форма інноваційної діяльності (Рулик Л.В., Данчук Н.Я., завідувачки відділами Кам’янець-Подільського ПНВО);
  • на педагогічних інноваціях у змісті навчання і вихованні в ЗПО в період воєнного стану акцентувала у своєму виступі Кінь О.О., директор Будинку дитячої та юнацької творчості Волочиської міської ради;
  • використання філософії «Хюгге» в позашкільній освіті в умовах воєнного стану було ключовим у виступі Галімської Т.А., керівника гуртка «Початкове технічне моделювання» Славутської станції юних техніків.

У підсумку вебінару відбувся обмін думками щодо висвітлених питань та запропонованого колегами досвіду.