16 березня 2023 року відповідно до плану роботи Хмельницького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти та обласного ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти в онлайн-режимі було проведено семінар-практикум для директорів, фахівців інклюзивно-ресурсних центрів, педагогічних працівників спеціальних закладів освіти «Вчимося працювати з дітьми з інтелектуальними порушеннями».
Метою проведення заходу було вдосконалення професійної компетентності, надання методичної та практичної допомоги з підвищення професійної майстерності педагогам, які працюють з дітьми з особливими освітніми потребами, удосконалення змісту, форм і методів надання корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами в закладах освіти, ознайомлення учасників семінару-практикуму з практичним досвідом роботи фахівців щодо удосконалення існуючих та впровадження нових форм і методів роботи з дітьми з особливими освітніми потребами.
В рамках організаційного модуля виступили:
Світлана Мельник, завідувач обласного ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти, яка розкрила важливість та необхідність корекційної роботи з дітьми з інтелектуальним порушеннями;
Ірина Кручик, методист обласного ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти, яка висвітлила питання допомоги та підтримки дітей з особливими освітніми потребами в умовах війни;
Олена Голюк, директор Старокостянтинівського інклюзивно-ресурсного центру, яка розповіла про співпрацю Старокостянтинівського ІРЦ з закладами освіти.
У рамках практично-презентаційного модуля виступили фахівці, які презентували власний практичний досвід роботи з дітьми з інтелектуальним порушеннями.
Валентина Скоп, вчитель інклюзивного класу та Олена Герасимюк, асистент вчителя Старокостянтинівського ліцею ім. М. С. Рудяка довели, що навчання може бути цікавим, та показали процес і результати роботи з учнем інклюзивного класу початкової школи.
Юлія Городельська, практичний психолог Старокостянтинівської ЗОШ І-ІІІ ступенів №4 продемонструвала універсальні засоби корекції для дітей з інтелектуальними порушеннями.
Зоя Лукашук, вчитель-логопед ЗДО №8 «Калинонька» Старокостянтинівської міської ради виступила з презентацією досвіду роботи щодо використання кінезіологічних вправ в роботі з дітьми з особливими освітніми потребами у закладі дошкільної освіти.
Оксана Оцалюк, вчитель початкових класів Антонінської спеціальної школи розкрила специфіку роботи з дітьми з інтелектуальними порушеннями в спеціальній школі.
Леся Гордигага, заступник директора Старокостянтинівської міської станції юних техніків довела, що позашкільна освіта є важливою складовою соціалізації дітей з інтелектуальними порушеннями.
Тільки разом ми все здолаємо!