Психологічна підтримка вчителів та дітей в умовах військового конфлікту

20.04.2022 р. Хмельницьким обласним навчально-методичним центром психологічної служби проведено онлайн-семінар для відповідальних за психологічну службу в територіальних громадах «Психологічна підтримка вчителів та дітей в умовах військового конфлікту».
У своєму виступі завідувачка ОНМЦ ПС Жанна Страшнюк звернула увагу фахівців на особливості реагування дітей різних вікових категорій на травматичну подію. Наголосила, що для збереження психічного здоров’я здобувачів освіти, важливим, насамперед, є: турбота, заспокоєння, емоційний обмін, відчуття партнерства, відволікання і лише на останньому місці – навчальний зміст. Поділилася практичними порадами щодо психологічної підтримки і нормалізації психічного стану педагогів та здобувачів освіти; зосередила увагу на психологічній безпеці практичних психологів, соціальних педагогів в шоковому стані війни; надала рекомендації, як залишатись стабільними та ресурсними.
Методист Центру Пастух Л.В. у своєму виступі «Про особливості психологічного супроводу учасників освітнього процесу в умовах викликів війни і дистанційного навчання» акцентувала увагу на тому, що основною метою психологічного супроводу в умовах війни є психологічне забезпечення підтримки адаптивних ресурсів особистості педагогів, здобувачів освіти, батьків, стабілізації їх емоційної сфери; формування стійкості до стресу.
Проаналізувала тематику звернень та основних запитів педагогів, учнів, батьків до фахівців психологічної служби.Звернула увагу на те, що труднощі в роботі педагогів в умовах викликів війни і дистанційного навчання, в основному, спричинені тим, що:

  • педагогу через екран монітора складно відслідковувати в якому емоційному стані та настрої перебувають учні;
  • у педагогів немає досвіду роботи в умовах війни (його тільки набувають);
  • педагогу важко відслідковувати навчальну поведінку (уважність, зосередженість, зацікавленість, вмотивованість та ін.)
  • педагогів не готували до того, як працювати з класом, де є діти з гострим травматичним досвідом та ін.
    Закцентувала увагу на психологічні засоби, форми і методи, які підвищують ресурсність та стресостійкість учасників освітнього процесу.
    Під час семінару відповідальні за психологічну службу також мали змогу попрактикувати техніки для зняття емоційної напруги та збереження власної рівноваги в складний час війни.