«Пізнавальна самостійність» – важлива  якість сучасної  особистості

23 лютого 2022 року з метою посилення уваги до питань, пов’язаних із самостійною пізнавальною діяльністю вихованців закладів позашкільної освіти, необхідністю створення системи організації освітнього процесу, що забезпечує успішну адаптацію до реалій соціальної дійсності, у Хмельницькому обласному інституті післядипломної педагогічної освіти відбувся обласний науково-практичний вебінар «Формування пізнавальної самостійності вихованців у науково-технічних гуртках закладів загальної середньої та позашкільної освіти».
Відкрив та вів програму вебінару Г. Гончарук – завідувач науково-методичного центру виховної роботи, позашкільної освіти та інформаційно-видавничої діяльності ХОІППО.
Учасниками вебінару були науковці: С. Горященко кандидат технічних наук, доцент ХНУ; І. Марціновська – кандидат педагогічних наук Кам’янець-Подільського національного університету ім. І.Огієнка; Н. Орловська – методист НМЦ, старший викладач кафедри, директори, їх заступники та методисти закладів позашкільної освіти.
Під час роботи вебінару-практикуму було розкрито шляхи формування базової компетентності вихованців у гуртках науково-технічної творчості, модернізації науково-методичного забезпечення, удосконалення професійної компетентності педагога-позашкільника.
У практичній частині вебінару презентувався досвід формування пізнавальної самостійності, представлено ефективні форми методичної роботи. (А. Нагорна – методист Старокостянтинівської СЮТ, Ж. Перуцька – керівник методичної служби ЦПРПП м. Славути, М. Воляник, О. Раскевич завідувачка відділу та методист Палацу творчості м. Хмельницького).
Переконливим, емоційним, цікавим був виступ Л. Гордигаги – заступника директора з методичної роботи Старокостянтинівської СЮТ. Вона зуміла переконати учасників вебінару, що використання веб-квесту є однією з організаційних форм реалізації STEM освіти, яке успішно формує пізнавальну самостійність вихованців.
Учасники вебінару висловили думку, що розглянута тема досить слушна та на часі. Узагальнено пропозиції щодо проблем, на яких необхідно сконцентрувати науково-методичний супровід позашкільної освіти.