17 лютого 2022 року відбувся семінар-практикум для фахівців (консультантів) інклюзивно-ресурсних центрів (практичних психологів) «Психологічні аспекти становлення і розвитку дитини з особливими освітніми потребами», мета якого розглянути психологічні аспекти розвитку дитини з особливими освітніми потребами, ознайомитися з онтогенезом та дизонтогенезом дітей, підвищити рівень професійної компетентності фахівців (консультантів) інклюзивно-ресурсних центрів практичних психологів.
З вступним словом до учасників семінару-практикуму звернулася завідувач Обласного-ресурсного центру Мельник С.В.
Про класифікацію дитячого дизонтогенезу розповіла старший викладач кафедри педагогіки та психології Хмельницького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти Войтович Г.І.
На психології розвитку та формування особистості дитини з особливими освітніми потребами, а також на соціальні адаптації (соціалізації) дітей з особливими освітніми потребами акцентували увагу методисти центру підтримки інклюзивної освіти Кручик І.В., Ярмоленко С.Г.
В практичні частині семінару фахівці консультанти-практичні психологи інклюзивно-ресурсного центру №1 м. Хмельницького Воронішина Ю.М., Мешчишина Н.І. розкрили психологічні аспекти становлення та розвитку дітей з розладами спектру аутизму, а саме як розпізнати розлади спектру аутизму в умовах інклюзивно-ресурсного центру та окреслили практичні напрямки для створення освітньої траєкторії навчання дітей з особливими освітніми потребами.
Як формувати позитивну «Я-концепцію» дітей та підлітків з особливостями розвитку, та які при цьому виклики і ризики з досвіду роботи поділилася практичний психолог «Судилківського інклюзивно-ресурсного центру» Василевич Ю.М.
По закінченні учасники семінару-практикуму окреслили подальшу траєкторію професійного зростання для досягнення спільної мети.
За матеріалами ОРЦ