Школа без булінгу

Стартував другий та третій етапи проєкту за ініціативи голови Хмельницької обласної ради Віолети Лабазюк «#школа без булінгу»

Участь в роботі круглого столу взяли заступник керівника виконавчого апарату Хмельницької обласної ради Тетяна Зеленко, модератор проєкту Сергій Ковальчук, представники Департаменту освіти і науки ОДА – Ольга Поліщук, Головного управління Національної поліції в Хмельницькій області Сергій Цимбалюк, Марія Баранюк; служби у справах дітей Хмельницької облдержадміністрації Тетяна Скарженюк, фахівці Обласного навчально-методичного центру психологічної служби ХОІППО Жанна Страшнюк, Вікторія Ніколова; психолог Альона Маримонська, а також Шепетівський міський голова Віталій Бузиль, голова Шепетівської районної ради Олег Кулінський, начальник управління освіти і науки Кам’янець-Подільської міської ради Сергій Мельник; начальники служб у справах дітей Шепетівської та Кам’янець-Подільської міських рад.

Учасники зустрічі обговорили проблему цькування у закладах освіти, загрози булінгу в інтернеті, заходи з протидії на території Шепетівського та Кам’янець-Подільського районів, психологічні особливості виникнення й подолання цього явища у шкільному середовищі.

У рамках круглого столу «#школа без булінгу» його спікери ознайомили присутніх з роллю психологічної служби у попередженні й подоланні булінгу в освітньому середовищі та поінформували про шляхи протидії, попередження цієї форми психологічного насильства, що відбувається за участі неповнолітніх засуджених за вчинення кримінальних правопорушень. Також наголосили на важливості просвітницької діяльності щодо попередження й профілактики насильства у закладах освіти Хмельниччини та представили план заходів спрямованих на запобігання й протидію булінгу.

Для освітян Шепетівського та Кам’янець-Подільського районів були проведені тренінги, які покликані звернути увагу на дану проблему серед підростаючого покоління, її причини, форми, а також можливу відповідальність за скоєні правопорушення та запобігання ганебному явищу.

Також під час тренінгу освітяни отримали відповіді на гострі запитання, які найчастіше виникають у тих, хто зіштовхнувся із цькуванням. Серед них: послідовність дій та відповідальність усіх сторін у випадку виявлення й доведення випадку булінгу, його види; особливості комунікації з дітьми-жертвами, дітьми-свідками в контакті із законом; психологічні особливості виявлення поведінкових ознак булера, спостерігачів та жертви булінгу. Доповідачі застерегли від замовчування таких випадків, оскільки це тільки погіршує ситуацію.