Формування навичок життєстійкості та самозарадності в початковій школі

В умовах війни наше суспільство  проходить тест на самозарадність, здатність брати на себе відповідальність за своє існування, підтримку інших, розвиток країни, взаємодію у команді, реагування на виклики й запити суспільства.

Роль школи та формат її роботи зазнає змін – із закладу, де діти навчаються, вона переросла у центр турботи, єднання та підтримки.

Пріоритетності набуває організаційне забезпечення таких напрямів освітньої діяльності: посилення роботи щодо забезпечення соціально-емоційного розвитку, зокрема і формування навичок самозарадності; посилення заходів безпеки життєдіяльності, зокрема просвіта щодо цивільного захисту; психологічний супровід освітнього процесу в умовах воєнного й післявоєнного часу, медіаграмотність та критичне мислення.

19 вересня Хмельницьким ОІППО ім. А. Назаренка (методист початкової освіти Антоніна Галас) проведено спільне засідання Творчої майстерні вчителів початкових класів – «молодих спеціалістів» та Школи вищої педагогічної майстерності керівників методичних об’єднань, творчих груп, педагогічних спільнот. На порядку денному було питання формування навичок життєстійкості та самозарадності в реаліях сьогодення.

Антоніна Галас розкрила поняття самозарадності, самовиховання, акцентувала увагу на застосуванні методу моделювання, що дає можливість учням здобувати досвід, наближений до такого, який загалом є результатом дій у суспільній реальності.

Колодій Тетяна, вчителька початкових класів ліцею № 9 Хмельницької міської ради, поділилася досвідом впровадження СЕЕН в закладі освіти, розповіла як вона навчає учнів турбуватися про власне ментальне здоров’я і добробут навколишніх, презентувала досвід проведення Тижня щастя в початковій школі.

Марина Кропельницька, вчителька початкових класів Полонського ліцею №3 імені М. Свінціцького, акцентувала увагу на  важливості самооцінювання молодшими школярами власного емоційного стану, рефлексії та зворотного зв’язку з батьками щодо емоційного благополуччя дітей. Зацікавленість в учасників викликали авторські доробки вчительки, створені за допомогою сервісу Book Creator, що здобули визнання не лише в Україні, а й за її межами.

Кондратюк Ірина, вчителька початкових класів Славутської  гімназії № 4, провела майстер-клас щодо використання застосунку Wordwall під час ранкової зустрічі «Любов до життя», зосередила увагу на важливості використання терапевтичних казок, інтерактивних вправ задля ментального здоров`я дітей.

Запрошеною гостею засідання була Ряба Людмила, методист бренду «Формула» видавництва «Лінгвіст», яка поділилась цікавими думками щодо медіаграмотності дітей та дорослих. Учасники ознайомились зі стратегіями щодо формування критичного мислення на уроках математики.

Вдячність спікерам за цікаву інформацію та надані матеріали.

З презентаційними матеріалами можна ознайомитись в Classroom Школа вищої педагогічної майстерності (код класу sjgom4v)