11 червня 2024 на базі Хмельницького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені Анатолія Назаренка в онлайн-форматі проведено семінар у форматі методичної студії з питання успішної діяльності учнівського самоврядування в ЗЗСО.
У методичному зібранні взяли участь голови методичних об’єднань класних керівників, педагоги-організатори закладів загальної середньої освіти.
Учнівське самоврядування створює умови для активних та ініціативних школярів продукувати та реалізовувати свої ідеї, гуртуватися навколо однієї мети та в демократичний спосіб досягати поставлених цілей.
Захід проводився з метою сприяння розвитку професійної спроможності педагогів до здійснення ефективного супроводу діяльності учнівського самоврядування в контексті становлення громадського самоврядування в Новій українській школі.
У теоретико-практичному модулі методстудії схарактеризовано дієві способи залучення здобувачів освіти до самоврядування в освітньому закладі як ефективного методу формування життєвих компетентностей підростаючого покоління; популяризовано педагогічний досвід, нові підходи щодо діяльності учнівського самоврядування та обмін досвідом з означеного питання.
Відкрив захід та привітав учасників методичної студії Гончарук Григорій Макарович, завідувач науково-методичного центру виховної роботи, позашкільної освіти та моніторингових досліджень Інституту.
Григорій Макарович обґрунтував пріоритети та стратегічні напрями в роботі з дітьми та учнівською молоддю; розкрив концепти формування соціалізованої особистості з демократичними поглядами і вмінням працювати в команді як однієї з важливих вимог сучасної освіти, яка успішно реалізується через педагогіку партнерства.
Зосередила увагу на організаційно-методичних аспектах якісної діяльності учнівського самоврядування в освітніх закладах Баля Сніжана Анатоліївна, методист Інституту.
З питанням «Учнівське самоврядування як елемент правового виховання та формування активної громадянської позиції здобувачів освіти» виступила Литвинюк Оксана Павлівна, учитель історії та правознавства, класний керівник 10 класу Староушицького ліцею Староушицької селищної ради.
Ділився педагогічним досвідом щодо формування та розвитку лідерських якостей у здобувачів освіти через залучення їх до роботи учнівського самоврядування Червінський Віталій Людвикович, педагог-організатор Голосківської гімназії Гуменецької сільської ради.
Загалом на методичному зібранні учасники ділилися досвідом організації ефективної роботи самоврядування здобувачів освіти, розв’язували проблеми з вище окресленого питання, дискутували, обмінювалися інноваціями. Захід відбувся в товариській, творчій атмосфері, під час якого акцентовано, що питання діяльності самоврядування здобувачів освіти на часі.
Учасники методстудії мали можливість розвинути розуміння сутності діяльності учнівського самоврядування як складової громадського самоврядування ЗЗСО, визначити інтегративні стратегії залученості учнівського самоврядування до врядування в школі, обмінятися результативними практиками дієвості учнівських самоврядувань закладів освіти області.
За висновками теоретико-практичної активності учасники усталилися в узагальненнях, що найефективнішими мотиваційними чинниками активної участі учнів у житті школи та громади є визнання дорослими права учнів на участь у громадському самоврядуванні, підтримка та розподільне лідерство, навчання, розвиток та власний приклад проактивної життєвої, професійної та громадянської позиції.
У підсумках проведеної методстудії учасникам надано і прокоментовано методичні рекомендації щодо організації ефективної роботи самоврядування здобувачів освіти в ЗЗСО; пропоновано надалі обмінюватися досвідом щодо сприяння розвитку учнівського самоврядування; ділитися своїми напрацюваннями щодо ефективних інструментів підвищення якості виховного процесу; активізувати професійну взаємодію і надалі задля успішної дієвості учнівських самоврядувань.